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無視できないっ!ミレニアルズの流行語
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現在のアメリカの全人口(約3億人)の約4分の1は、1980年代〜1990年代に生まれた「ジェネレーションY」または「ミレニアルズ」と呼ばれれる若者世代が占めていると言われています。そこで今回は、そんな若者たちが日常会話で頻繁に使っている流行り言葉をご紹介いたします。まだ辞書にも定義されていない新しい表現もあるので要チェック!
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1) Hangry
→「お腹が空き過ぎてイライラする」
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“Hungry(お腹が空く)”と“Angry(イライラする))”を合体させた造語です。あまりにもお腹が空き過ぎてイライラしている状態を表しますが、本気でイライラしているというよりは、冗談で空腹であることを大げさに言う意味合いとして一般的に使われます。「I'm really hungry」や「I'm starving」の代わりに使える表現です。
<例文>
~会話例~
A: I'm almost ready. I just need to do my hair real quick.
(もうすぐ準備ができるから。あとは髪をセットするだけ。)
B: Hurry up! I haven't eaten anything all day. I'm so hangry!
(早くしてよ!今日は一日中何も食べていないんだから。お腹が空き過ぎてイライラしてきた〜。)
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2) YAAAS!
→「わ〜い! / やった〜! / もちろん!」
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“YAAAS”は“Yes”と同じ意味ですが、喜びや嬉しさの感情を強調して表す言い方としてフェイスブックやインスタなどのSMSの世界で広まった表現です。主に若者の間で使われるネット用語ですが、ふざけて日常会話で使われることもしばしばあります。例えば、「Let's go to Disneyland this weekend.(今週末、ディズニーランドに行こう)」の誘いに対し、「YAAAS!」と返事をすることで日本語の「やった〜!」や「もちろん!」を意味し、ディズニーランドへ行くことを本当に楽しみにしている気持ちを表すことになります。
✔綴りは「Yaaas!」、「YAASSS!」、「YAAAAASS!!」のように色々あり、正しいスペルはない。その人の感情次第。
<例文>
~会話例~
A: Do you want to get ice cream after dinner?
(食後にアイスクリームを食べに行かない?)
B: YAAAS! I wanna (want to) go to Creamistry? I love their ice cream.
(やった〜!もちろん!「Creamistry」に行きたいな!あそこのアイスクリーム大好きなの!)
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3) YOLO
→「人生は1度きり」
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“YOLO”は「You Only Live Once」の略語で「人生は一度きり」を意味します。ヒップホップ界では有名なラッパー「Drake」が流行らせた表現です。何か新しい事にチャレンジをするときや、リスキーで過激な事にチャレンジする状況で「人生は1回だけだから、将来のことを心配せず今を思いっきり生きて人生を楽しまないと!」といった意味を込めたメッセージとして用いられます。
✔SMSでは“YOLO”と略して表すの一般的ですが、日常会話では「You only live once」と略さず言うことも多い。
<例文>
~会話例~
A: You're going to quit your job and travel the world for a few years!?
(仕事を辞めて、数年間、世界旅行するって?)
B: Yup! It's something that I've always wanted to do. YOLO!
(せやで!昔からずっとやってみたかってん。人生は1度きりやしね!)
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4) FOMO
→「楽しいことを逃すことへの不安」
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“FOMO”は「Fear of missing out(チャンスを逃すことへの恐怖心)」の略語で、一般的に「楽しい出来事を逃してしまうかもしれない」といった不安な気持ち示す場合に用いられます。仲の良い友達みんなが行くパーティーや飲み会に自分だけ参加できずに「みんながいる場に私だけいない・・・何か楽しいチャンスを逃しちゃうんじゃないかな・・・」のような不安な気持ちを指します。また、フェイスブックなどで友達がイベントの写真をアップし、「え、なんで私だけ誘われなかったの?」のように、周りから取り残された失望感を示す場合にも使われます。
<例文>
~会話例~
A: All my friends are going to Las Vegas this week. They're going to have so much fun. Maybe I should just blow off my job interview and go with them.
(今週、友達がみんなラスベガスに行くんだよね。めっちゃ楽しいんだろうな。仕事の面接をすっぽかして一緒に行こうかな。)
B: What are you talking about? You have a bad case of FOMO. I'm sure you guys will go to Vegas again. You better go to your interview!
(何言ってんの?本当あなたはひどいFOMO症だね。またいつか、みんなでベガスに行く機会はあるだろうし、ちゃんと面接に行きなよ!)
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5) Bae
→「ベイビー」
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“Bae”は「Before anyone else(誰より先に)」の略語で、主に若者が彼氏や彼女を呼びかける時に“baby”の代わりに使うになった流行語です。例えば、「I love you Bae」と言うと「誰よりも先に君のことを愛している」といったニュアンスになります。使い方は“baby”と“babe”と同じです。
<例文>
A: I love you Bae!
(愛しているよ、ベイビー!)
B: Eww! Don't ever call me Bae again. You're too old to use that.
(きもっ!もう二度と私を「Bae」なんて呼ばんといてや。自分、そんなこと言う年齢ちゃうやろ。)
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6) Cray
→「やばいね!すごいね!」
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状況によって若干意味は異なりますが、基本的に意味と使い方は“Crazy”と全く同じで、「やばいね」や「すごいね」、「信じられない」や「あり得ない」などの意味として若者の間で用いられています。「This party is about to get cray cray!(かなりやばいパーティーになりそう!)」のように、より強調した言い方として「Cray cray」と2回続けて言うこともあります。
✔一般的に女性が使うスラング。
<例文>
~会話例~
A: Oh my god! Did you just down that whole bottle of shochu? You're so cray!
(え!あの焼酎のボトルを一気飲みしたの?ありえない!)
B: Yup! It's party time! YOLO!
(うん!パーティーだからね!1度っきりの人生を楽しまなきゃ!)
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7) Bromance
→「男同士の親密な友情」
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“Bromance”は“Brother(兄弟)”と“Romance(ロマンス)”を合体させた造語で口語的な表現になります。性的関係が一切ないものの、男同士が頻繁にハグをしたり、2人ですごく楽しそうに会話をするなど、周りから見るとちょっと気持ち悪いと思うほどの男同士の親密な友情関係を指します。「兄弟のように仲が良い」と解釈するといいでしょう。
✔男同士の友情のみ。女同士の関係では使えない。
<例文>
~会話例~
A: I seriously love you man! You're the best!
(お前は本当にいい奴だな!最高だ!)
B: It looks like you two really got a bromance going on. You guys need some time alone?
(自分らほんま仲ええなー。しばらく2人っきりで過ごしたらどうや?[※冗談])
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8) Man-crush
→「男性が他の男性に対する憧れの気持ち」
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誰かに一目惚れしたり片思いすることを意味する“Have a crush”がルーツとなった表現です。男性が他の男性に憧れや敬愛の気持ちを抱くことを表し、“Bromance”同様、性的な感情は全くありません。一般的にプロスポーツ選手や俳優、歌手などへの憧れの感情に対して用いられますが、有名人だけと言うわけではありません。
✔最近では、女性が他の女性に対する憧れの気持ちを「Woman-crush」と言われるようにもなった。
✔月曜日は「#MCM(Man Crush Monday)」、水曜日は「#WCW(Woman crush Wednesday)」とハッシュタッグを使って憧れの男性や女性の写真を投稿するのがSMS上で流行っている。
<例文>
~会話例~
A: I'm not gonna (going to) lie. I've got a man-crush on George Clooney. That dude looks amazing for his age!
(ぶっちゃけ、俺はジョージ・クルーニーに憧れているね。あの年齢にして、あの格好良さは最高だよ!)
B: If you want to look like him, you better start hitting the gym and cutting down on your beers.
(彼みたいになりたいんだったら、ジムに通ってビールの量も減らさなきゃね。)
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同時也有2部Youtube影片,追蹤數超過57的網紅Tung I-Fen,也在其Youtube影片中提到,60 A Minute 在作品『與時間牽手』的結構核心,是採用心理學角度作為出發,觀者在60個一分鐘的結構裡,體驗大腦對時序、時距和時點的不同感知,證明時間是主觀和人性化的,不同人對其意識程度和認知也有不同。 在董怡芬的編舞經驗中,「時間」一直在她的創作元素裡佔有極大且重要的位置,時間長度地掌握...
real time定義 在 StoryTeller 說故事 Facebook 的精選貼文
#WeWearStories插畫師:【Tio Chi Fung】
神愛世人,甚至將他的 Wi-Fi 賜給他們,叫一切信他的,不至斷網 ⋯⋯ 他是插畫師 Tio,筆下作品偏向簡單,但故事色彩鮮明,圖像中往往藏有故事。
他渴望自己的作品能為他人帶來啟發與思考,而他為 WeWearStories 帶來的其中一個作品,描繪了一幕彷似「最後的晚餐」的畫面 —— 不過,信徒渴望的不是福音,而是 Wi-Fi。這個景象,不是和我們的日常很相似嗎?
現在,很多人渴望 Wi-Fi,希望與世界接軌,我們卻忘了還有一種不需要網絡也能與世界聯繫的方法,那就是閲讀 ⋯⋯ 不如,試試來到我們在 K11 的 WeWearStories 會場,坐在 Bookcafe 的豆豆梳化上,關掉 Wi-Fi 關掉網絡,拿起紙本書好好閱讀吧。
而 Tio 為我們介紹的書,則是 Jon Krakauer 的《阿拉斯加之死》(Into the Wild):
「Into the wild 是一部由真人真事改編的電影故事,大部份內容都是參照了主角他的一本旅行日記,當中的故事是有關一位家庭富裕,剛畢業的大學生,放棄了大好的前途,並離家出走,登上一座座的高山,在野外的一架廢車中渡過一個又一個的寒冬,憑自己的力量在大自然中生存,甚至最後因為營養不良而死亡。這一切為的是心中的夢想,為的是尋找着他心中那片與舊有世界不一樣的天空。而故事的最後,他在日記中寫下最後的一句‘’Happiness only real when shared"來作為終結。看似提醒著大家,人與人之間的關係及相處一直跟存在意義是環環相扣。
記得當我第一次看這部電影的時候,勾起了自己心底一些夢想,自己有一天能放下所有工作和責任去一趟獨自的旅程,這趟旅程最後可能沒有一個很清晰的答案,甚至乎可能對自身有許多的衝擊,但正是一個反思的時間,當有一天大家都失去了網絡世界,社交媒體,身份的牽絆的時候、又會用什麼來定義自己,用什麼原因來告訴自己生存的理由?」
Illustrator & Storyteller:Tio Chi Fung @tio_creatives
ad-lib & StoryTeller presents : 【WeWearStories】
日期 Date : 05/06/2021 (Sat)- 26/06/2021 (Sat)
場地 Venue : K11 Art Mall 地下 G01
開放時間 Time:上午 11 時至下午 9 時
#活動重點
- WeWearStories 主題藝術限定店
- Pop-up Storyteller Bookcafe
- 漂書活動及限定店
adlib K11 Art Mall #WeWearStories #everyoneisstoryteller #沒有你的故事也是你的故事 #StoryTeller合作故事
real time定義 在 Facebook 的最佳貼文
✸ 皮克斯《靈魂急轉彎》十大金句 ✸
The most emotional quotes from Pixar's Soul
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今年奧斯卡得獎動畫片Soul(靈魂急轉彎),當中有好多台詞都深深震撼了我,因此我整理了十句電影發人深省的金句跟一段故事:
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1. Is all this living really worth dying for?
為了這些事奉獻生命,真的值得嗎?
➝ 你也問過自己這個問題嗎?每一件事都有其存在的意義,你是定義者,也是發掘者,人生一切都是過程,這些過程才是真實的人生。
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2. My life is meaningless. 我的人生毫無意義。
➝ 這是很多人內心的心聲吧?「我好沒用、好不成材、人生毫無意義.....」,但人生不一定要活得多精彩才值得;因為日常的點滴日常,才是生命大部分的美好
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3. “I’m just afraid that if I died today my life would have amounted to nothing.” ~ Joe
我害怕我今天死了,我的人生將一事無成。
➝ 其實生命已賦予了我們許多感動,在Joe看來再普通不過的無聊小事,卻讓22號激動不已。地下排氣孔吹起的一陣風、一塊廉價的Pizza,甚至是從樹上飄落的一片葉子,最終都燃起他對生命的感動與渴望。
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4. It’s just I’ve been waiting on this day for my entire life. I thought I’d feel different.
許多人在完成夢想後,發現夢想達成後,日子好像也沒有不同。
➝ 其實我們追求夢想的同時,我們就已經在夢想之中了,並不是一定要有什麼大改變,人生才有存在的意義。 這也是呼應後面所說的大海的故事。
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5. A spark isn’t a soul’s purpose. Your mentors and your passions, your purposes. Your meanings of life. So basic.
「火花」並不是一個靈魂的存在目的,而是你的導師與你的熱情、你的目標,才是活著的意義,如此簡單。
➝ 許多人窮極一生都為了追求某項成就而活,可能是追求有一番事業、一棟房子、一個安穩的下半生,但這些都不是人生的全部,生命中最美好的,往往是已擁有的小事,而不是汲汲營營的追求。
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6. In the zone. “It’s like he floats off the stage, that guy was lost in the music, he was in it and he took the rest of us with him.” ~ Joe
達到忘我的境界,就像他漂浮在舞台上,那個傢伙沈醉在音樂當中,他帶著我們其他人一起進入忘我的世界。
➝ 朋友問我,你很常in the zone對嗎?對!我常常享受那種全心投入一件事的感覺。
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7. He’s just criticizing me to cover up the pain of his own failed dreams.
People like him just bring other people down so they can make themselves feel better.
他只是透過批評別人來掩飾自己沒有達成的夢想。
➝ 有些人看到別人的成就時,總會給予冷嘲熱諷,把別人拉低來凸顯自己的高尚,讓自我感覺變好,你身邊也有這種朋友嗎?
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8. “We only have a short time on this planet. You want to become the person that you were born to be. Don’t waste your time on all the junk of life. Spend your precious hours doing what will bring out the real you. The brilliant passionate you, that’s ready to contribute to something meaningful into this world.” ~ Joe
我們在這個世界上只會存在很短的一段時間,想要成為理想中的人,就不要把你的時間浪費在日常鳥事上,把你寶貴的時間花在能展現真實的你的事情上,那個精彩絕倫、充滿熱情的你,準備為這個世界貢獻一些有意義的事物。
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9. So what do you think you’ll do? How are you gonna spend your life?
I’m not sure. But I do know… I’m going to live every minute of it.
那你現在想做甚麼?你會怎樣過你的人生?
我不清楚,但我知道我會享受每一分鐘。
➝ 活在當下。
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10. I never got my spark. -22
Yes, you did. Your spark isn’t your purpose. That last box fills in when you’re ready to come live. -Joe
我沒有火花。
不,你有的,火花(天賦)並不是人生的目的,而是你已經準備好活著了。
➝ 只要你有心,人生處處都有意義。
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除了這十句話,這段海洋故事更是讓我印象深刻:
“I heard this story about a fish, he swims up to an older fish and says:
一隻小魚游到大魚面前問到,
‘I’m trying to find this thing they call the ocean.’
「我試圖找尋那個被稱為『海洋』的東西」
‘The ocean?’ the older fish says, ‘that’s what you’re in right now.’ ‘
老魚:「海洋?你就在海洋當中了。」
This’, says the young fish, ‘this is water. What I want is the ocean!’”
小魚:「這裡只是水,我想要的是大海。」
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#最感動你的是哪一句呢?
#這部電影真的好感人
#奧斯卡最佳動畫片
#奧斯卡最佳原創配樂
(歡迎分享)
real time定義 在 Tung I-Fen Youtube 的最佳解答
60 A Minute 在作品『與時間牽手』的結構核心,是採用心理學角度作為出發,觀者在60個一分鐘的結構裡,體驗大腦對時序、時距和時點的不同感知,證明時間是主觀和人性化的,不同人對其意識程度和認知也有不同。
在董怡芬的編舞經驗中,「時間」一直在她的創作元素裡佔有極大且重要的位置,時間長度地掌握也一直是創作裡非常重要的功夫,巧妙運用時間的長短與快慢變化,產生所需的效果傳達。時間是一條持續向未來延伸的長線,20世紀的天才哲學家海德格(Martin Heidegger),把人生描繪為不斷做選擇並「被拋向未來」的存在。此製作其最終目標並非在於辯證出時間理論其正確性,而是藉此製作處理一向以時間推進為主要感官知覺的觀舞方式,能夠有其他的閱讀機會。安娜琪舞者一向擅長處理現場表演與觀眾之間的對應關係,在精細舞蹈編排設定後,時而慘入對時序的打破、時而對現實時間的推移做改變、時而藉由空間的流轉改變時間的定義。
The core structure of “60 A Minute” derives from a psychological perspective. In 60 one-minute-sections, the audience find themselves experience time order, time interval, and timing differently, proving that how we perceive time is subjective, human-centered, and variant among one another.
In I-Fen Tung’s choreography, “time” has been a constant key element. She values the mastering of time, utilizing different time length and speed to create the desired effects in her pieces. Time is a continuous extension into the future. Martin Heidegger, a renowned philosopher of the 20th century, depicts life as incessant decision-making and “being tossed towards the future”.
The aim of this production is not to debate the theory of time, but to generate an alternative to the usual perception of viewing dance in the chronology of time. Anarchy Dance Theatre excels in creating strong interfaces between audience and live performance. Their choreography, delicate and well thought out, integrates the shatter of time order, the shifting of real-time, and the influence of space transformation towards the meaning of time.
real time定義 在 Sandra Tavali李婉菁 Youtube 的最讚貼文
Computer Music Ensemble: for Black metal vocal, Prepared piano, Real time sound processing.
Composer: Ivan Voinov, Sandra Li, Cvo Yang, Bruce Wang
Sound engineer: Cvo Yang, Bruce Wang
Metal Vocal: Chi Yue
Prepared Piano: Sandra Li
Premiere Production: Body Phase Studio, Guling Avant-Garde theatre, Taipei, TAIWAN, 2014.4.26
About the work:
Dirge is a prepared piano piece that is processed through electronics and fused with a harsh vocal speaking the poem "Dirge" by Shakespeare. "Dirge" is written about death from the perspective of the dying. The meditative, dark sound interlaced with complex piano melodies and rhythms creates a perfect, romantic atmosphere around the aspect of death. The harsh vocal can be interpreted as the cries of a crow, traditionally a messenger of death.
Dirge (134)
William Shakespeare
COME away, come away, death,
And in sad cypres let me be laid;
Fly away, fly away, breath;
I am slain by a fair cruel maid.
My shroud of white, stuck all with yew,
O prepare it!
My part of death, no one so true
Did share it.
Not a flower, not a flower sweet,
On my black coffin let there be strown;
Not a friend, not a friend greet
My poor corse, where my bones shall be thrown:
A thousand thousand sighs to save,
Lay me, O, where
Sad true lover never find my grave
To weep there!
About the composers:
Ivan Voinov is a first generation Russian living in America, where he has grown up, maintaining strong cultural ties back to his ethnic Russian roots, which can easily be heard in his music. During the later years if his high school career, he became successful as an ensemble composer, having several of his pieces performed across his home state, Vermont, and appeared on the radio for interviews on two occasions. Ivan is now studying computer music and recording rats major at Peabody conservatory, studying under Dr. Geoffrey Wright, where he is exploring the rich depths of sounds and capabilities and control pertaining to the field of electronic music.
Sandra Li, of the Siraya people, is a former keyboardist of the classical ensemble "Indulge" and the well-know metal band "Chthonic". Her musical works crossover between classical and fine art, film and documentaries. She is the composer for the TV documentary "Unknown Taiwan" produced by the Discovery Channel. Also, she was the artistic director of the musical "Dark Baroque”. Ms. Li earned the Master of Music degree in Computer Music from the Peabody Conservatory of the Johns Hopkins University in Baltimore, Maryland, U.S.A., where she studied Computer Music with Dr. Geoffrey Wright.
輓歌
威廉莎士比亞
無常爾來矣﹐置我於柩床。一息已云絕﹐殺我乃姣娘。
麻絰及紫杉﹐速備慎毋忘。無人愛我深﹐乃肯殉我亡。
竟無一好花﹐撒余靈柩旁。竟無一良朋﹐弔余埋骨場。
不須為余泣﹐葬余在遐荒。親友無覓處﹐免其徒哀傷。
《輓歌》是為預先設置的鋼琴,現場即時聲響效果控制,與金屬黑死腔演場所創作的作品。人聲的部分所吟唱的是莎士比亞的詩作 "輓歌"。這首詩所描寫的角度,是從一個渴望垂死的靈魂,面對生命中無法抗拒的凋落。企圖利用鋼琴複雜的旋律與節奏營造出一種完美浪漫的死亡氛圍,暴烈的人聲比喻為烏鴉的哭聲,代表死亡的傳統使者。
Ivan Voinov 來自俄羅斯,成長過程中大部分居住在美國。在他的作品中,充分展現了俄羅斯的民族意識與風格。就讀高中時,已經展露在室內樂作品的創作能量,樂曲曾發表於 俄羅斯,佛蒙特州,與電台相關專訪。目前就讀於約翰霍普金斯琵琶地音樂院電腦音樂系,主修作曲,雙修錄音藝術。師從 Dr. Geoffrey Wright。創作特色專注於聲音的探索以及有關電子音樂現場控制的深入研究。
汪戊全,來自台灣台北,2013年畢業於臺北科技大學互動媒體設計研究所,目前嘗試以手作的細膩態度融入互動媒體設計的謹慎思考,共同創造出述說新形態故事溫暖人心的價值。
楊政,來自臺灣,畢業於實踐大學服裝設計系,在組樂團的過程中受到身邊不同藝術形式的人啟發試著追求無法明確定義的表演形式。曾經重新定義縫紉機的聲音的意義,在各地做過演出,同時於2013年在牯嶺街小劇場手作工作坊演出。
李婉菁 Sandra Tavali,西拉雅人,前indulge , 閃靈樂團鍵盤手; Discovery Channel 「謎樣台灣」配樂,音樂劇「黑暗巴洛克」音樂總監。作品常為跨界藝術、電影、紀錄片配樂等。約翰霍普金斯琵琶地音樂院電腦音樂研究所畢業,師從 Dr. Geoffrey Wright。